معرفی ده سریال برتر خارجی ۲۰۱۳ به انتخاب ایران مدیا
نوشته شده توسط : mh

سریال های برتر ۲۰۱۳

در این مقاله سعی میکنیم بهترین سریال های خارجی در سالی که گذشت رو به شما معرفی کنیم.

به همراه پوستر های بسیار زیبا

game of throne

Game of Thrones / بازی تاج و تخت

سریال Game of Thrones یا بازی تاج و تخت که توسط شبکه آمریکایی HBO پخش می شود ؛ قطعا یکی از معروف ترین سریال های سال ۲۰۱۳ به شمار می رود که توانسته انبوهی از مخاطبان را چه در آمریکا و چه در ایران به خود جذب کند و برنده جوایز بسیاری شود. داستان سریال از رمانی به همین نام به نویسندگی جورج ریچارد مارتین اقتباس شده است.

 

این سریال از آپریل سال ۲۰۱۱ در شبکه HBO آمریکا پخش شده است و دارای داستان های زیاد و متفاوتی است . داستان این سریال در ابتدا درباره چندین خانواده اشرافی است که بر سر تصاحب سرزمین های افسانه ای به نام وستروس باهم در حال جدل می باشند. طول زمان متوسط هر قسمت از این سریال ۶۰ دقیقه می باشد که به دلیل هزینه ، انرژی و جلوه های ویژه زیاد و بالای این سریال ، تولید و پخش آن به طول انجامیده است. این سریال که رکورد دار پربیننده ترین سریال شبکه HBO است ، هنرمندانی چون پیتر دینکلیج ، شون بین ، میشل فیرلی و ایزاک همپستید رایت را در گروه بازیگری خود میبیند که به خوبی در آن ظاهر شده اند و زیبایی زیادی را به آن افزوده اند.

breaking-bad

breaking-bad

Breaking Bad / برکینگ بد

سریال Breaking Bad یا برکینگ بد سریالی هیچان انگیز وبه نوعی کمدی سیاه است که قطعا برای خیلی ها برترین سریال سال ۲۰۱۳ به شمار می رود و توسط بسیاری از افراد استقبال و تحسین شده است. این سریال که از شبکه AMC آمریکا و کانادا پخش شده ، اولین بار در ژانویه ۲۰۰۸ پخش شد. این سریال ۵ فصلی و ۶۲ قسمتی ؛ درباره دبیر شیمی مدرسه ای است که به دوره میانسالی و مشکلات آن رسیده است ولی مشکلات او بیشتر از بقیه است. او دارای سرطان ریه است و تصمیم می گیرد برای تامین هزینه آینده زندگی خانوده اش ؛ با توجه به تسلطی که به مواد شیمی دارد ، قصد به ساخت مواد مخدر و کریستال بزند و به چیزی بیشتر از یک سازنده مواد تبدیل شود. این سریال که بسیار زیبا و پندآموز است ، توسط هنرمندانی مانند برایان کرانستون ، آنا گان ، آرون پال ، دین نوریس و بتسی براندت به نهایت زیبایی خود رسیده است. این سریال به دید بسیاری از افراد حتی بالاتر از سریال بازی تاج و تخت قرار دارد و به صورت کلی همیشه جزو سه سریال برتر این سال به حساب می آید.

how-i-met-your-mother

how-i-met-your-mother

How I Met You Mother / آشنایی با مادر سریال How I Met Your Mother یا آشنایی با مادر قطعا یکی از برترین و خاطره انگیزترین سریال های حوزه علاقه مندان فیلم و سریال خواهد بود که توسط شبکه آمریکایی CBS پخش شده است. این سریال کمدی که اولین بار در سپتامبر ۲۰۰۵ پخش شده بود ، دارای ۹ فصل است و درباره تد موزبی است که در بزرگسالی خاطرات نوجوانی خود را برای فرزندان خود بازگو می کند و اینکه چطور این اتفاقات منجر به ملاقات او با مادرشان شدند. این سریال توسط بسیاری از مخاطبان و منتقدان سریالی موفق توصیف شده است و توانسته است مخاطبان بسیاری را به خود اختصاص دهد. این سریال که پس از پخش ۲۰۸ قسمت در آپریل ۲۰۱۴ به پایان رسید ، ناراحتی و غم بسیاری از مخاطبان و بازیگران و عوامل را به همراه داشت. در این سریال محبوب هنرمندانی همچون جاش ردنر ، جیسون سیگل ، کوبی اسمالدرز ، نیل پاتریک هریس و آلیسون هانیگان به هنرنمایی می پردازند. این سریال برنده ۵ جایزه امی و جایزه بهترین بازیگر زن به انتخاب مردم برای آلیسون هانیگان شده است و قطعا یکی از سریال های غیرقابل فراموش کردن حوزه فیلم و سریال خواهد بود.

supernatural

supernatural

Supernatural / ماوراء الطبیعه سریال Supernatural یا ماوراء الطبیعه یک سریال ترسناک ، هیجان انگیز است که توسط شبکه CW آمریکا پخش می شود. این سریال که طرفداران بسیاری را در ایران به خود جذب کرده است درباره دو برادر به نام سم و دین وینچستر است که بنا به شغل خانودگیشان با موجوداتی مانند شیطان و جن و روح و حیوانات فراطبیعی که مردم بسیاری به آن اعتقاد ندارند می جنگند که در این راه توسط دوستان و فرشتگانی همراهی و کمک می شوند. این سریال از سپتامبر سال ۲۰۰۵ درحال پخش است و یکی از سریال های محبوب این شبکه به حساب می آید. در این سریال هنرمندانی همچون جرد پادالکی ، جنسن اکلس ، میشا کولینز و کارک شپرت به هنرنمایی می پردازند. این سریال که با همکاری شرکت برادران وارنر پخش می شود ، در کانادا و بریتیش کلمبیا ضبط شده است. این سریال با گره های داستانی زیبا و رمزآلود مخاطب را ساعت ها به فکر وا می دارند و سریالی زیبا با فیلمنامه ای قوی است. شاید از نظر خیلی ها این سریال در این رتبه جای نداشته باشد ، اما هنوز هم یکی از سریال های موفق به شمار می آید.

walking dead

walking dead

Walking Dead / رژه مردگان سریال Walking Dead یا رژه مردگان یکی از سریال های ترسناک ، درام شبکه آمریکایی AMC است که پخش آن از اکتبر سال ۲۰۱۰ شروع شد. این سریال که بر اساس داستان مصوری به همین نام ساخته شده است درباره بازماندگان حمله زامبی ها است که سعی دارند زنده بمانند ، غذا بخورند و توسط زامبی ها گاز گرفته نشوند که باعث می شود که خود آنها هم تبدیل به یک زامبی شوند. برخلاف بسیاری از سریال ها و فیلم های زامبی ، ا/NL/BMن سریال بیش از مبحث مبارزه با زامبی ها و اینگونه موارد به میل درونی انسان یعنی زنده ماندن پرداخته است. داستان فیلم درباره پلیسی است که در کما بوده و بعد از بیدار شدن می بیند که مردم تبدیل به زامبی شده اند. این سریال با جذب بیش از ۱۶ میلیون بیننده برای قسمت اول فصل چهارم خود توانست رکورد دار پربیننده ترین سریال درام شود و افتخارات دیگری نیز مانند نامزد شدن برای جایزه گلدن گلوب بهترین سریال درام را در کارنامه خود دارد. در این سریال ستارگان زیادی همچون اندرو لینکولن ، جان برنتال ، سارا وین کالیز ، لوری هولدن ، چندلر ریگز و نورمن ریداس به هنرنمایی می پردازند.

the bigbang theory

the bigbang theory

Big Bang Theory / تئوری بیگ بنگ سریال Big Bang Theory یا تئوری بیگ بنگ که اولین بار توسط شبکه آمریکایی CBS در سپتامبر سال ۲۰۰۷ پخش شد ، یکی از سریال های کمدی محبوب حوزه فیلم و سریال به شمار می رود. داستان این سریال درباره دو هم اتاقی است به نام لئونارد هافستادر و شلدون کوپر که در روابط اجتماعی مشکل دارند و همینطور دو دوست آنها که متخصص هوا و فضا هستند و همیشه درحال تحقیق و به دور از اجتماع و در مقابل آنها پنی دختر همسایه روبرویی است که یک بازیگر شکسته خورده است و در رستوران کار می کند. آشنایی و وقت گذرانی این افراد که پنی به آن ها نشا می دهد که چقدر از زندگی بیرون از آزمایشگاه نا آگاهند ، دارای صحنه های بسیار زیبا و کمدی است که این سریال را بیش از بیش دیدنی می کند. در این سریال که به خاطر بازیگران گران قیمت خود مشهور است ؛ افرادی چون جانی گالکی ، جیمز پارسونز ، کیلی کوئوکو ، سایمون هلبرگ ، کونال نایر و ملیسا راوش به هنرنمایی می پردازند. این سریال توانسته است بارها در امی نامزد و در جشنواره هایی مانند گلدن گلوب به خاطر بازی زیبای بازیگران برنده جایزه شود.

the vampire diaries

the vampire diaries

The Vampire Diaries / خاطرات یک خون آشام

سریال The Vampire Diaries یا خاطرات یک خون آشام قطعا یکی از سریال های محبوب برای نوجوانان به شمار می رود که توسط شبکه CW آمریکا پخش شده است. این سریال اولین بار در سپتامبر سال ۲۰۰۹ پخش شد. این سریال به شرح حال و خاطرات استفن سالواتوره که یک خون آشام است می پردازند که مانند یک دختر به نام الینا گیلبرت هر شب خاطرات خود را می نویسند. این سریال به روابط احساسی و عاشقانه بین استفن و الینا می پردازند که چگونه استفن به خاطر عشقی که به الینا دارد ، در دبیرستان وی ثبت نام کرده و با حضور دوستان دیگرش راز خون آشام بودن او فاش می شود و … . این سریال بر اساس سری رمانی با همین نام نوشته لیزا جین اسمیت ساخته شده است. هر قسمت این سریال به طور متوسط ۴۲ دقیقه مدت دارد و ستارگانی همچون نینا دوبرو ، پل ویسلی ، یان سامرهلدر ، استیون آر. مکوئین ، سارا کنینگ و کاترینا گراهام به هنرنمایی می پردازند. از این سریال به عنوان سمبلی از عشق واقعی یاد می شود و البته ناگفته نماند که تماشای این سریال برای افراد زیر ۱۴ سال توصیه نمی شود.

arrow

arrow

Arrow / پیکان

سریال Arrow یا پیکان یکی دیگر از سریال های محبوب شبکه آمریکایی CW می باشد که پخش خود را از اکتبر ۲۰۱۲ شروع کرد و توانست مخاطبان بسیاری را به خود جذب کند. این سریال که بر اساس کتاب های مصور شرکت DC Comics ساخته شده است درباره میلیاردری به نام الیور کوئین است بعد از حادثه ای که برای قایقش پیش می آید ، پنج سال گم شده و بعد از بازگشت دوباره به شهرش ، استارلینگ سیتی ، درحالی که همه او را مرده می پندارند ، با تغییرات بسیاری که در شخصیت وی به وجود آمده است ، با پوشیدن لباس مخصوص و استفاده از سلاح تیر و کمان تصمیم می گیرد تا به مبارزه با جرم و جنایت در سطح شهر بپردازد. در این سریال محبوب که از دیگر قهرمانان DC Comics نیز در آن استفاده شده است ؛ هنرمندانی همچون استیون امل ، کیتی کسیدی ، کانیل دونل ، دیوید رامسی و ویلا هلند به هنرنمایی می پردازند که زیبایی سریال را چندین برابر کرده است. این سریال که مدت زمان هر قسمت از آن به طور متوسط ۴۳ دقیقه می باشد ، توانسته است که نامزد و برنده جوایز بسیاری شود.

dexter

dexter

DEXTER / دکستر
سریال DEXTER یا دکستر نام سریالی درام ، جنایی است که برای اولین بار در اکتبر ۲۰۰۶ در شبکه آمریکایی Showtime به روی آنتن رفت. این سریال بر اساس رمانی به نام دکستر رویای تاریک ، نوشته جف لیندزی ساخته شده است. این سریال ۸ فصلی و ۹۶ قسمتی ، پخش خود را در سپتامبر ۲۰۱۳ به پایان رساند. داستان سریال درباره قاتلی زنجیره ای به نام دکستر مورگان است که برای بخش جنایی پلیس میامی به عنوان کارشناس تحلیل آثار خون کار می کند و در خلوت خود به قتل افراد می پردازد. وی بر اثر ضربه روحی حاصل از قتل فجیع مادرش در کودکی ، قتل را به عنوان تسکینی برای خود می داند و به قتل افراد می پردازد و در عین حال با حالتی دو رویانه در پلیس میامی فعالیت می کند. این سریال توسط بینندگان و منتقدان با استقبال و تحسین بسیاری مواجه شد و توانست برنده دو جایزه امی و دو جایزه گلدن گلوب شود. مدت زمان هر قسمت از این سریال به طور متوسط ۶۰ دقیقه است. در این سریال هنرمندانی همچون مایکل سی هال ، جنیفر کارپنتر ، دزموند هروینگتون ، لائورن ولز و جولی بنز به هنرنمایی می پردازند.

american-horror-story

american-horror-story

10. American Horror Story / داستان ترسناک آمریکایی
سریال American Horror Story یا داستان ترسناک آمریکایی ؛ سریالی ترسناک ، هیجان انگیز است که پخش خود را از اکتبر سال ۲۰۱۱ در شبکه آمریکایی FX شروع کرد. داستان سریال به این صورت است که هر فصل از سریال دارای داستانی مجزا است و در انتهای فصل داستان جمع بندی شده و به پایان می رسد. به عنوان مثال در فصل اول به نام خانه قتل ، داستان درباره خانه ای است که توسط روح ساکنان قبلی تسخیر شده است و یا فصل دوم آن با نام تیمارستان درباره تیمارستانی مذهبی در سال ۱۹۶۴ و اتفاقات عجیب در آن است و فصل سوم با نام کاون که درباره جنگ بین ساحران و وودوگران در دهه ۱۸۰۰ الی ۱۸۱۰ میلادی است. این سریال توانسته است با بازی درخشان جسیکا لنگ برنده جایزه امی و جایزه گلدن گلوب شود. از هنرمندان این سریال می توان به کانی برایتون ، دیلان مک‌درموت ، جسیکا لنگ ، ایون پیترز ، تیسا فارمیگا و زاکاری کوئینتو اشاره کرد که به زیبایی هر چه تمام تر به هنرنمایی می پردازند. این سریال که هر قسمت آن به طور متوسط ۶۰ دقیقه طول دارد ؛ توسط شرکت فاکس قرن بیستم تولید شده است.

منبع : iran-media.net




:: موضوعات مرتبط: فيلم , ,
:: بازدید از این مطلب : 25200
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 شهريور 1393 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: